onsdag den 3. juli 2013

Mandelmælk og andet godt

I dag var jeg inde på mit bureau og spise frokost - sundt naturligvis med salat, hytteost, æg, kylling fra grillen osv.

På vej hjem slog jeg lige et smut forbi Urtehuset på Gammel Kongevej, hvor jeg fandt sukkerfri mandelmælk uden laktose og gluten samt kokospalmesukker.

- Mandelmælken vil jeg bruge i mine greenies og smoothie, og sukkeret er til hjemmelavet musli.

Mandelmælk er fuld af gode næringstoffer og sunde olier. Før i tiden har jeg brugt en del soyamælk, men det er min mave begyndt at reagere på, så mandelmælk kan forhåbentlig være mit nye alternativ til mælk. 

I forhold til almindelig mælk, er der ingen kalk i mandelmælk, så hvis du vil udskifte komælk med mandel- eller rismælk, er det vigtigt, at du får kalk et andet sted fra eks. Hytteost, youghurt eller kalktabletter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar