onsdag den 17. juli 2013

Første løbetur i Strandby og speltboller

Startede dagen med en god frisk løbetur med min far. Han havde dog lidt ømme ben fra i går, så jeg endte med at løbe fra ham. 
Det var varmt i vejret, så er godt tilfreds med tiden:

Mor havde stillet en lækker bakke frem med hyldeblomstsaft og frugt:

 Lige efter træning er det vigtig at få noget energi ned med det samme, så kroppen har bedst muligt grundlag for at restituere og blive klar til næste workout. 

Jeg har netop bagt boller til vi får min bror og hans kæreste på besøg til eftermiddagskaffe:


Koldthævede speltboller!
Disse er ikke low carb, men low fodmap.

Ingredienser
500 g fint speltmel
3,5 dl iskoldt vand
20 g gær
2 tsk salt
1 spsk olie

Mel og vand blandes grundigt inden salt og olie blandes i. 
Gæren smuldres i dejen og stilles på køl natten over.

Formes og stilles til hævning yderligere 30 min. 
Bages ved 250 grader i 8 min, hvorefter der skrues ned til 175 grader og bages i yderligere 10 min. Hold øje. 
Bollerne skal have en gylden farve.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar