fredag den 5. juli 2013

17 km og chokolademouse

Vågnede tidligt i morges og nød en skål laktosefri youghurt med speltflager og solsikkekerner inden ugens lange løbetur.

Jeg fik løbet 17 km, men det var hårdt og benene blev hurtigt ømme, så næste gang må jeg holde to hviledage inden en lang tur for at kunne give den maks gas.


Mit mål er at kunne holde en gennemsnitsfart på 5:10 min/km til halvmarathon i september.

Det er vigtigt at få noget energi senest 30 min. efter et træningspas, og jeg er blevet ret vild med denne "chokolademouse":

Ingredienser
- 1 måleske chokolade proteinpulver feks Maxim eller Nutramino 100 whey.
- 1 dl laktosefri youghurt
- 1/2 banan

Proteinpulveret røres sammen med youghurten og serveres med bananskiver.

Mellemmåltidet indeholder masser af protein og gode kulhydrater fra bananen. - og så smager det næsten som chokolademouse. 
Her får kroppen de optimale muligheder for at restituere og være klar til næste træning.

Hav en god dag:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar