torsdag den 22. august 2013

Aktiv ferie

Min kæreste og jeg nyder stadig ferien her på Bornholm. 
Vi er ude at se os omkring på øen hver dag enten på gåben eller på cykel.

Mandag gik vi 5 km til Sandvig for at leje cykler, hvorefter vi cyklede til Gudhjem. 
En smuk rute med en del stigninger. 

Vi havde madpakker med, som vi nød på en bænk ved havnen. Dog skulle vi lige smage en af de berømte fiskefrikadeller fra røgeriet.
En frisklavet fiskefrikadelle med hjemmelavet remoulade. Lækkert.

Tirsdag var vi på Christiansø, igen med sunde madpakker, men vi blev dog fristede af de lækre is på øen.
Ferie har vi jo! 
Dagen blev rundet af med en 6-7 kms løbetur og hjemmelavet mad i hyttens lille køkken.

Onsdag cyklede vi til Hasle og hjem igen. En smuk rute langs kysten, som førte os igennem meget forskellig natur.

Mine ben var helt færdige efter denne tur. 

Det er nu rart at have en aktiv ferie, for så er der plads til at nyde en is og et glas vin en gang i mellem uden dårlig samvittighed.

Resten af ferien skal vi tilbringe på Wonderfestiwall, som ligger i Hammerhus. Her får jeg nok ikke trænet andet end cykleturen frem og tilbage (ca.5 km), og maden bliver nok heller ikke noget, som er værd at blogge om. 

Dog kan jeg lige vise min lækre og nærende morgenmad i morges inden afgang til festivalspladsen:
Activia drikkeyoughurt med kiwi/jordbær, kartofler brasede på panden med et spejleæg og lidt frisk salat. Alt er lowfodmap og laktosefri.

Hav en fortsat god uge!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar