torsdag den 5. september 2013

Studiestart, men stadig god mad

Studiet er over mig igen, og jeg nyder det faktisk. Det er dejligt at få lidt mere rutine i hverdagen og se mine medstuderende.



Selvom min tid og energi er sparsom efter en lang skoledag, skal der alligevel være plads til god og sund aftensmad.

I aften blev det lækre kyllingefrikadeller svøbt i bacon med stegte kartofler og gulerødder.
Dette måltid er primært lowfodmap, men hvis man udelader kartoflerne og undgår havregryn i farsen, er det også low carb.

Baconsvøbte kyllingefrikadeller
- til 7-8 stk.

400 g hakket kyllingefars
1 pakke bacon (8 skiver)
1 æg
2 forårsløg (kun det grønne)
2 spsk havregryn
Salt, peber

Kødet røres sammen med æg, havregryn, fint hakket forårsløg, salt og peber. Frikadellerne formes og svøbes i bacon, inden de steges i olie på panden.

Serverede en lækker linsesalat med vindruer dertil.
Salaten er low fodmap - dog må man maks indtage 25 g linser pr. måltid.

Grøn linsesalat med vindruer

0.5 dl grønne delikatesse linser
Iceberg salat
2 små gulerødder
10 cherry tomater
1 stor håndfuld kernefrie vindruer

Linserne skylles grundigt og koges i 3 dl let saltet vand i 20 min. eller til de er bløde. Lad dem køle af inden de blandes med resten af ingredienserne, som er fint snittede.

En dressing kan let bikses sammen af olivenolie, eddike, salt, peber, sennep, sukker. Blandingsforholdet er meget individuelt alt efter, hvor kraftigt man ønsker den.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar