søndag den 15. september 2013

Første officielle halvmarathon

Powerade Copenhagen Halfmarathon er hermed gennemført - og jeg er så stolt og glad. 
Endelig kom dagen hvor jeg kunne få afprøvet min løbeform efter utallige tilbagelagte kilometer i træningsugerne op til selve løbet.

Morgenmaden bestod af havregrød med smør, kanel og rørsukker- en god bund med en blanding af komplekse og simple kulhydrater, som kan holde energien oppe under hele løbet.

Der var knap 10.000 deltagere fra hele verden og masser af support fra tilskuere på fortovene ude på ruten. En ubeskrivelig oplevelse.

Ruten var meget varierende både i udseende og terræn - en fornøjelse at opleve byen fra ny vinkel.

Mit løbegrej: knælange tights, t-shirt, pulsmåler og ur, Iphoneholder, vanddunk til baglommen og løbenr.

Løbet gik godt, men ville godt have været inde på 1.50 - min tid blev 1.56. 

Min tid 1.56 med en gennemsnitsfart på 5.25 pr. km. Jeg har forbrændt knap 1300 kcal, så mon ikke der er plads til et lille stykke chokolade?

Men da jeg havde sidestik pga et for stort væskeindtag inden startskuddet, er jeg egentlig godt tilfreds.
Det vigtigste er jo, at jeg gennemførte og fik lov til at opleve et stort officielt løb.

Sådan! 

Hvad mon næste udfordring bliver?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar